18 February 2009

abahnya

last nite me n my hubby went to clinic @ Gombak after my hubby kena warn so many times by me sbb malas nak gi clinic....we went around 10.30pm...ada la a few patients yang menunggu dgn patient nyer....kan last blog i told you that my hubby was down with a fever....nak jadikan cerita, mlm yg we all smp from penang tu, bdn my hubby mcm kena rashes...the whole body lak tu...i suh dia trs gi clinic, dia tak nak.....he went tomorrownya w/o telling the doc about the whole body rashes....i hangin aa....mlm tu jgk i bawa dia gi clinic....

bila dah smp our turn, masuk bilik doc, biasa la...doc akan tanya what's wrong with u......my hubby bgtau la dia ada rashes the whole body...doc tgk....rupanya MEASLES!!!!!i was so shocked!!!i dah risau...sbb i kan ada sarah....doc advice me n hubby that he need to stay away from our daughter for a while until dia betul2 sembuh...coz measles ni blh berjangkit...tambah lak my daughter lum dpt measles immunization coz that immunization given when she's turn 1 year old...my hubby dgn senangnya dapat MC from doc until this friday...tgh bersuka ria la dia....tp sian gak...sbb campak ni sakit sendi oo...

for those who are not sure what measles is.....malay term is DEMAM CAMPAK...here's the link for those who wants to know more about measles......

http://en.wikipedia.org/wiki/Measles

0 comments:

Post a Comment